HÍREK : Hogyan működik a játékban a bevitt sebzés: |
Hogyan működik a játékban a bevitt sebzés:
Normen 2013.09.15. 17:07
Hogyan működik a játékban a bevitt sebzés: Mivel van egy kis pangás a hírekben mostanság ezért úgy gondoltam talán többeteket érdekelhet ha írok egy rövid ismertetőt arról, hogy működik a játékban a különböző fegyverekkel kiosztott sebzések értékeinek módosulása. Az általam leírtak ne hivatalosak, illetve nagyrészt hivatalos forrásból származnak. Konkrét ismertetőt, leírást ezzel kapcsolatban nem találtam sehol, de remélem azért segítségetekre lesz a cikkem és esetleg tartalmaz olyan elemeket amit esetleg többen nem tudtatok, nem ismertetek eddig.
Mivel van egy kis pangás a hírekben mostanság ezért úgy gondoltam talán többeteket érdekelhet ha írok egy rövid ismertetőt arról, hogy működik a játékban a különböző fegyverekkel kiosztott sebzések értékeinek módosulása. Az általam leírtak ne hivatalosak, illetve nagyrészt hivatalos forrásból származnak. Konkrét ismertetőt, leírást ezzel kapcsolatban nem találtam sehol, de remélem azért segítségetekre lesz a cikkem és esetleg tartalmaz olyan elemeket amit esetleg többen nem tudtatok, nem ismertetek eddig.
Mint mindenki tudja a játékban alapvetően kétféle fegyver típust tudunk megkülönböztetni. Ütő és vágó fegyvereket. amik tulajdonképpen mind ütőfegyverként funkcionálnak. Valamint a lőfegyvereket.
Az ütőfegyverek: Az ütőfegyverek sebzés értékei állandóak, nem változnak. Zombik esetében csak és kizárólag a fejre mért ütések okoznak sérülést a célponton. A testre, karokra, lábakra mért ütések teljesen haszontalanok. A fejre mért ütések az adott ütő fegyver képességeihez mérten hatásosak. Értem ez alatt hogy némely tárggyal akár 8-10 pontos találatra is szükségünk lehet )pl. Flashlight, Kandy Kane), míg más eszközökkel akár 2 ütés is elegendő lehet ha pontosan sikerül a fejet, illetve a fejzózát eltalálni (pl. Katana, Jokoto Katana, Matchete, Hatchet). Az ütőfegyverek sebzéseinek értékeit megtaláljátok az oldalon a baloldali menüben.
A lőfegyverek: A lőfegyverek hatásait rengeteg dolog befolyásolja a játékban. A legfontosabb tényezők a fegyver típusa (karabély, sörétes, maroklőfegyver, stb.), az okozott sebzés alapértéke, a lövés távolsága valamint a lőszer típusa (sörétes vagy normál lőszer). Ezen felül egy lőfegyver hatásosságát befolyásolja a lövéskor érzékelhető hátrasiklás (ez gyakorlatilag a célkereszt elmozdulásának mértéke a lövéskor), a tűzgyorsaság (lövésszám/perc), a fegyver szórása (ez a pontosság adott távolságon belül). Ezekről a tényezőkről pár szót írtam a fegyverleírásoknál is és a fontos adatokat természetesen megtaláljátok az oldalon a baloldali menüben. Zombik esetében rendszerint távolságtól, sebzés értéktől függetlenül elég egyetlen jól irányzott fejlövés a zombi elpusztításához. Bárhol másutt találjuk el a zombit, a lövésünk hatástalan maradt.
Játékosok esetben a lövésünk hatását, sebzésünk mértékét sok tényező befolyásolja. Ebből a legfontosabb alapérték a sebzésmodell módosító értéke. Ezen felül a másik legjelentősebb tényező a lőtávolság. Ha egy fegyver hatásos lőtávolságnál nagyobb távolságra adunk le lövéseket, a lőtávolság növekedésének arányában csökken az adott fegyver sebzése. Minél messzebb lövünk, annál kisebb a sebzésünk. Ez akár a teljes nulla értékig is elmehet a távolságtól függően. Egy sörétes fegyverrel a fegyver hatásos lőtávolságán belül akár egyetlen lövés is elegendő lehet az ellenfél leterítéséhez. Azonban a hatásos lőtávolság másfél, kétszeres értékénél a sebzésünk akár nulla érték is lehet. Kétszeres távolságon biztosan nem viszünk be sebzést.
A többi lőfegyvernél a fegyver teljes sebzését a hatásos lő távon belül kapjuk meg, ez általában 10 és 100 méter között változik az adott fegyverhez mérten. Erre találtok adatokat a fegyverek leírásainál. HA a hatásos lőtávolságnál messzebb lövünk akkor a bevitt sebzés csökkenni kezd. Ettől függetlenül ha elég lövésünk jut célba egy pl. 80 m. hatásos lő távval rendelkező fegyverrel is eltehetünk bárkit láb alól akár 200 méterről is. Sajnos a sebzés csökkenés,a lőtávolság arányához viszonyítva sehol nincs részletezve, így csak hozzávetőlegesen becsülhetjük meg. Tapasztalataim szerint nagyjából úgy működhet a dolog, hogy a hatásos lőtáv kétszeresén a fegyverünk sebzésének felét kapjuk, a hatásos lő táv négyszeresén a fegyver sebzésének tizenhatod részét. Azaz fordított arányban, négyzetesen csökken a sebzésünk megközelítőleg.
A sebzésmodell és annak módosulása:
Játékosok esetében az ütőfegyverek, lőfegyverek sebzésének hatásait elsősorban a sebzésmodell befolyásolja. Ez a sebzésmodell különbséget tesz a fejre, testre, lábakra és kezekre mért ütések hatásaiban. Ezeket a módosító értékeket további eszközökkel befolyásolhatjuk. Páncélok, sisakok használatával.
Bármely fegyverrel a sebzés pontos fejet ért találat után kap egy kétszeres módosító szorzót. Ha testre mért sebzést számolunk ez az értén egy egyszer szorzó (tehát a fegyver valódi alapsebzése). Ha a karokat, lábakat találjuk el akkor ez a módosító érték 50%. Tehát a bevitt sebzésünk felét kapjuk meg a célponton.
Páncélok: A játékban lehetőség van különféle testvédő páncélok viselésére. Ezek a páncélok módosíthatják a minket ért sebzés értékeket. Mivel a páncélokat a testünkön viseljük, ezért csak a testfelületet ért sebzéseket redukálják, csökkentik. A páncélok védelmi értékeit megtaláljátok a tárgy leírásában a baloldali menüben.
Nézzünk egy gyakorlati példát. A testünket ért sebzés értéke egy egyszeres szorzó befolyásolja, tehát nem módosul. Ha a lőfegyverünk pl. egy FN SCAR CQC gépkarabély sebzése 30 a hatásos lőtávon belül és van rajtunk egy Guerilla páncél ami 25%-os sebzést redukál akkor egy testre mért találat esetén a kapott sebzésünk 22,5 lesz. Máris jobb a helyzetünk mert a 3-4 találatot követő elhalálozás helyett, 4-5 találat szükségeltetik a likvidálásunkra.
Sisakok: A játékban különböző sisakokat, fejvédőket is viselhetünk. Ezek szintén módosíthatják a minket ért sebzés értékét, de természetesen csak a fejlövések esetében. A sisakok védelmi értékeit megtaláljátok az oldalon a baloldali menüben.
Maradjunk az előző példánál amikor egy FN SCAR CQC gépkarabélyból lőnek ránk. A fegyver alap sebzése 30. Fejlövés esetén ez kap egy 200%-os értéket, tehát 60 a bevitt sebzés. Gyakorlatilag két lövéssel eltesznek minket láb alól. Ha felveszünk egy K.STYLE HELMET sisakot aminek a védelmi értéke 30%, máris jobb a helyzetünk. A kapott 60 értékű sebzés helyett egy lövés esetén 42 értéket sebződünk. Tehát nem két, hanem minimum 3 lövésre lesz szükség a likvidálásunkra. Természetesen ezek az értékek a használt lőfegyver, a távolság stb. hatásaira változhatnak.
Remélem nem bonyolítottam túl az ismertetőt és tudtam valamit segíteni nektek. Talán magyarázatot találhattok arra, hogy miért van az, hogy mások 1-2-3 lövéssel leszednek benneteket, miközben nektek, nekünk bele kell lőni egy fél tárat az ellenfélbe mire elfekszik. Nem mindegy hogy hova lövünk, mi van rajtunk, honnan és mivel lövünk.
|
Szerintem összekeversz valakivel. Nem hiszem, hogy kellene bizonygatnom bármit is, főleg nem neked. Azt hiszel amit akarsz, ha azt hiszed álnéven írok egy anoním fórumon, hát tessék.