HÍREK : Új grafikai motor, új Colorado térkép |
Új grafikai motor, új Colorado térkép
Normen 2013.07.27. 13:28
Új grafikai motor, új Colorado térkép: Vélhetően minden „régebbi” játékosnak valószínűleg feltűnt, hogy elég régen volt javító, vagy más jellegű Patch a játékban. Azt gondolhatnánk, ez azért van mert a fejlesztők nemigen munkálkodnak. Az igazság az, hogy azért lassult a patch debütálás, mert nagyon komoly munkálatok folynak a háttérben. Jonny Truant „Senior Pruducer” a játék egyik fejlesztője nemrégiben kiadott egy közleményt amiben leírta hogy hamarosan teljesen új grafikai motor érkezik a játékhoz és kissé átépül és megnő Colorado térkép is.
Vélhetően minden „régebbi” játékosnak valószínűleg feltűnt, hogy elég régen volt javító, vagy más jellegű Patch a játékban. Azt gondolhatnánk, ez azért van mert a fejlesztők nemigen munkálkodnak. Az igazság az, hogy azért lassult a patch debütálás, mert nagyon komoly munkálatok folynak a háttérben. Jonny Truant „Senior Pruducer” a játék egyik fejlesztője nemrégiben kiadott egy közleményt amiben leírta hogy hamarosan teljesen új grafikai motor érkezik a játékhoz és kissé átépül és megnő Colorado térkép is.
Az elmúlt pár évben foglalkoztam több MMO játékkal és rendszeresen olvastam több fejlesztői blogot is ami a saját játékuk körüli történésekkel foglalkozik. Megvallom őszintén kevés szimpatikusabb, korrektebb és szerényebb fejlesztővel találkoztam mint Jonny Truant. Rendkívül korrekten és barátságos hangnemben ír a játékosok felé. Nem utolsó sorban végtelen türelemmel a felesleges vádaskodók a játékot nem ismerők vélt, gyakran nem valós problémáira is nagyon szerényen és korrektül válaszol. A kis bevezető után nézzük mit is mesélt el nekünk nagy vonalakban Jonny Truant a közelgő új változásokról. Mivel az angolom igen gyenge, ezért nézzétek el nekem, hogy nem tükörfordításban írom le az általa elmondottakat és nem is részletezem ezeket teljesen, csupán a lényeget emelném ki.
Mivel a játékot fejlesztő cég (Hamerpoint) a meglévő játékmotort meglehetősen korlátozott képességekkel szerezte be. Amennyire én tudom nem saját munka volt, hanem megvásárolták és erre építették fel a játékot, emiatt volt elég sok probléma mivel nem első kézből fejlesztették am otort. Ez nem ritka a játék világban hisz gondoljátok el mennyi játék készült az Unreal, vagy a Crisis motorjára. Hamar nyilvánvaló lett, hogy a jelenlegi motor a korlátai miatt nem elegendő az új, nagyobb és részletesebb térképek futtatására. Ezért már a kezdetektől munkálkodtak egy új grafikai motoron ami jelentősen fejlődött az elmúlt 8 hónapban. Ennek köszönhetően a játék, legfőképpen a terep nagy változásokon fog majd átmenni. Talán tudjátok már páran, hogy készül egy új, hatalmas térkép „CALIFORNIA” ami a jelenlegi Colorado térképp közel 7 szerese lesz méretben. Ehhez mindenképpen fejlesztésre, és újításokra volt szükség.
ÚJ COLORADO:
Először úgy gondolták, hogy az új, részletgazdagabb és optimalizáltabb grafikai motort egyszerűen csak áthelyezik a meglévő Colorado térképre, de a tervezés fázisaiban úgy döntöttek végül hogy ez aligha bizonyul elegendőnek, ezért a Colorado V2 nemcsak külsejében, grafikai látványvilágában, optimalizáltságában hanem méretében is jelentős változáson fog átesni.
Azt nyilván mindenki láthatta, hogy a terep, főleg a hegyek textúrái bizony hagynak némi kivetnivalót maguk után. A terep textúrák nagyrész homályosak, elnagyoltak. Főleg a hegyek, sziklásabb terepek tövénél, aljában. Sajnos az új technológiai motor eleinte eléggé kiszámíthatatlan és instabil volt. Végül június elején olyan fejlesztési stádiumba, stabilitási fázisba jutott ami már megfelelt az elképzeléseknek. Elkezdődhetett a művészek, tervezők, mérnökök munkája. Mivel CAlifornia térkép még elég soká várat magára, ezért úgy határoztak hogy Colorado is jelentős változásokon fog átesni. A vizuális fejlesztéseken kívül egy ésszerűbb, valószerűbb Colorado létrehozása volt a cél.
Lássuk miben fog változni Colorado:
- Az új Colorado térkép bejárható területe nagyjából 1,7 szerese lesz a mostaninak. Az eredeti térkép kb. 8,2x8,2 Km. nagyságú volt és ennek a területnek a terep adottságai miatt kb. 40-50 négyzetkilométernyi része volt bejárható. Az új térkép 10,2x10,2 méretű lesz és 100% mértékben bejárható. A hegyek szinte mindenütt bejárhatóak, megmászhatóak lesznek kevés kivétellel. A térkép bejárható mérete 105 négyzetkilométer lesz.
- A terep részletességi szintje 4 szeresére nő, de ez elvileg az optimalizációnak köszönhetően nem okoz sebesség problémákat. A terepmotor lényegesen gyorsabb lesz mint az előző. A gyengébb gépekkel rendelkezők nagy skálában változtathatják majd a teljesítményt és FPS nyereségre számíthatnak az új motortól.
- A terep geometria módosításának köszönhetően a terep nyitottabbnak, természetesebbnek, valószerűbbnek fog tűnni. Mivel szinte mindenhova fel lehet majd menni, így az eredeti térkép valóban csaknem kétszeresére nő a bejárható terület mértékét tekintve.
- A meglévő, jól ismert területek, települések, helységek megmaradnak. Itt-ott kicsit eltolódhatnak, de a jól ismert helyeket továbbra is bejárhatjuk. Ezen felül lesznek új települések, helységek hogy kiegyensúlyozottabb, színesebb legyen a játékmenet.
- Új spawn pontok lesznek mind a játékosok, mind pedig a megjelenő tárgyak, zombik számára.
Az új megjelenés, az új grafika:
Mint már említésre került a bejárható terület 1,7 szeresére növeli Colorado térképen történő kalandozásaink lehetőségét. Alapvetően ez azt jelenti, hogy rengeteg új helyszín várja a felfedezőket, túlélőket. Sok régi település más településekkel kerül úthálózattal összekötésre. Módosulnak a Safe zónák helyei, vagy környezetük.
Az új térképről kaptunk egy képet is, amit a régi térképpel együtt mutatok be nektek, a könnyebb összehasonlítás érdekében:
(katt a képre a nagyobb mérethez)
Az új motornak köszönhetően nemcsak a térkép méretét lehetett jelentősen megnövelni, hanem a terep, a terep elemek részletességét, megjelenését is. Legjobb példája ennek ha összehasonlítjuk a településeket összekötő úthálózat, valamint az út menti szegély megjelenítését:
(katt a képre a nagyobb mérethez)
A nagyobb településeken kívül a terepen szétszórva több kisebb búvóhely, rejtett helyszín található ami felfedezésre vagy akár berendezésre vár. Ezeken a helyeken, búvóhelyeken akár a klánok is kiépíthetnek maguknak védelmi helyszíneket, bázisokat. Módosul a loot és spawn rendszer, az adott terület sajátosságai, típusa szerint jobban érezhetjük a loot rendszeren hogy mi az a zsákmány amire nagy valószínűséggel számíthatunk egy adott területen belül. Jobban ki tudjuk számítani, hol találhatunk lőszert, fegyvert, egyéb eszközöket. Persze emiatt valószínűleg a jól kiszimatolt régi helyek is kissé módosulni fognak, reméljük kisebb mértékben majd.
A zombik intelligenciája, mozgása is javulni fog. Erről a későbbiekben külön híradásban fogják a játékosokat értesíteni.
Annak érdekében hogy a terep és a grafika megfelelő legyen nagy munkát fektettek a tervezésbe. A legjobb az lett volna ha a fejlesztők személyesen elutazhattak volna Colorado-ba de ezt sajnos a cég anyagi lehetőségei nem teszik elérhetővé. Ezért rengeteg tájképet, művészi rajzot, filmet stb. elemeztek és azok alapján igyekeztek élethűen lemodellezni a Colorado-ra jellemző megjelenési módokat. Egy nagyon hosszú folyamat vette kezdetét amiben elkezdődött Colorado lemodellezése aminek végén nagyon szép és részlet gazdag térkép került megalkotásra. A folyamatról, és az eredményről néhány kép rendelkezésünkre áll:
(katt a képre a nagyobb mérethez)
Végezetül néhány bemutató kép a végeredményről. A magam részéről a grafikai látvánnyal eddig is meg voltam elégedve. Egy ilyen játékhoz több volt mint elég. A fények, a napfelkelte, az árnyékok nagyon tetszettek eddig is. A hegyek tényleg hagytak némi kivetnivalót, de funkciójukat ellátták így engem nem zavar a homályos, pixeles megjelenítés. Az új képeket elnézve nem akármilyen fejlődésnek lehetünk szemtanúi. Reméljük valóban nem megy jelentősen a sebesség rovására. A látvány nagyon sokat fejlődik. Igaz gyorsulást ígérnek a fejlesztők, de azért a régebbi gémerek tudják, hogy a szebb látvány, akármit is mondjanak valószínűleg nagyobb erőforrásigényt is takar. Bár ne legyen igazam. A fejlesztők szerint a játék gyorsabb és szebb lesz mint most. Lássunk pár ínycsiklandó képet:
(katt a képre a nagyobb mérethez)
Arra vonatkozólag, hogy pontosan mikor érkezik meg az új Colorado térkép és vele az új grafikai motor sajnos nem találtam információt. Nem tudtam a témával annyit foglalkozni amennyit szerettem volna a korlátozott szabadidőm miatt. Mennem kell mindjárt dolgozni, de szerettem volna nektek még ma hírt adni erről a remek dologról. Remélem tetszik sokatoknak a híradás és az érkező új tartalom. További jó játékot és sikeres loot-ot mindenkinek !
Normen
|
Szerintem nem kell aggódni. Az új grafikával nyerni fogunk elvileg egy kis FPS-t. Bár szerintem ez a játék már most is meglehetősen baráti gépigényű. 3-4 éves a gépem és ultrán simán megy 35-50 FPS-el a játék ami azért nem kis dolog. Inkább azok aggódhatnak, akiknek 6-8 éves a gépük és már akkor is gyenge közepes, vagy gyenge volt játékra. Nyilván nem lehet 2013-ban úgy fejleszteni egy grafikai motort, hogy a régi, elavult technológiákra is építsen. Ez rengeteg plussz költséggel járna és a játékosok néhány %-át érintené csak. Akinek „viszonylag” korszerű a gépe, DirectX 10.1 vagy 11 generációs VGA-ja van már, annak nem kell aggódnia, ők egészen biztosan nyernek a dologgal FPS-ben, a játék élményről nem is beszélve :). Egy 5-6 éves Radeon 4870 (azóta már 3 új VGA generáció jelent meg) jó esélyekkel indul akár a Medium-Hight beállításokra is ha van mellé legalább egy kétmagos CPU.
„ Én komolyan aggódom, hogy jóval erősebb gép lesz szükséges az élvezhető játékhoz az új grafikával.