HREK : j grafikai motor, j Colorado trkp |
j grafikai motor, j Colorado trkp
Normen 2013.07.27. 13:28

j grafikai motor, j Colorado trkp: Vlheten minden „rgebbi” jtkosnak valsznleg feltnt, hogy elg rgen volt javt, vagy ms jelleg Patch a jtkban. Azt gondolhatnnk, ez azrt van mert a fejlesztk nemigen munklkodnak. Az igazsg az, hogy azrt lassult a patch debtls, mert nagyon komoly munklatok folynak a httrben. Jonny Truant „Senior Pruducer” a jtk egyik fejlesztje nemrgiben kiadott egy kzlemnyt amiben lerta hogy hamarosan teljesen j grafikai motor rkezik a jtkhoz s kiss tpl s megn Colorado trkp is.


Vlheten minden „rgebbi” jtkosnak valsznleg feltnt, hogy elg rgen volt javt, vagy ms jelleg Patch a jtkban. Azt gondolhatnnk, ez azrt van mert a fejlesztk nemigen munklkodnak. Az igazsg az, hogy azrt lassult a patch debtls, mert nagyon komoly munklatok folynak a httrben. Jonny Truant „Senior Pruducer” a jtk egyik fejlesztje nemrgiben kiadott egy kzlemnyt amiben lerta hogy hamarosan teljesen j grafikai motor rkezik a jtkhoz s kiss tpl s megn Colorado trkp is.
Az elmlt pr vben foglalkoztam tbb MMO jtkkal s rendszeresen olvastam tbb fejleszti blogot is ami a sajt jtkuk krli trtnsekkel foglalkozik. Megvallom szintn kevs szimpatikusabb, korrektebb s szernyebb fejlesztvel tallkoztam mint Jonny Truant. Rendkvl korrekten s bartsgos hangnemben r a jtkosok fel. Nem utols sorban vgtelen trelemmel a felesleges vdaskodk a jtkot nem ismerk vlt, gyakran nem vals problmira is nagyon szernyen s korrektl vlaszol. A kis bevezet utn nzzk mit is meslt el neknk nagy vonalakban Jonny Truant a kzelg j vltozsokrl. Mivel az angolom igen gyenge, ezrt nzztek el nekem, hogy nem tkrfordtsban rom le az ltala elmondottakat s nem is rszletezem ezeket teljesen, csupn a lnyeget emelnm ki.
Mivel a jtkot fejleszt cg (Hamerpoint) a meglv jtkmotort meglehetsen korltozott kpessgekkel szerezte be. Amennyire n tudom nem sajt munka volt, hanem megvsroltk s erre ptettk fel a jtkot, emiatt volt elg sok problma mivel nem els kzbl fejlesztettk am otort. Ez nem ritka a jtk vilgban hisz gondoljtok el mennyi jtk kszlt az Unreal, vagy a Crisis motorjra. Hamar nyilvnval lett, hogy a jelenlegi motor a korltai miatt nem elegend az j, nagyobb s rszletesebb trkpek futtatsra. Ezrt mr a kezdetektl munklkodtak egy j grafikai motoron ami jelentsen fejldtt az elmlt 8 hnapban. Ennek ksznheten a jtk, legfkppen a terep nagy vltozsokon fog majd tmenni. Taln tudjtok mr pran, hogy kszl egy j, hatalmas trkp „CALIFORNIA” ami a jelenlegi Colorado trkpp kzel 7 szerese lesz mretben. Ehhez mindenkppen fejlesztsre, s jtsokra volt szksg.
J COLORADO:
Elszr gy gondoltk, hogy az j, rszletgazdagabb s optimalizltabb grafikai motort egyszeren csak thelyezik a meglv Colorado trkpre, de a tervezs fzisaiban gy dntttek vgl hogy ez aligha bizonyul elegendnek, ezrt a Colorado V2 nemcsak klsejben, grafikai ltvnyvilgban, optimalizltsgban hanem mretben is jelents vltozson fog tesni.
Azt nyilvn mindenki lthatta, hogy a terep, fleg a hegyek textri bizony hagynak nmi kivetnivalt maguk utn. A terep textrk nagyrsz homlyosak, elnagyoltak. Fleg a hegyek, sziklsabb terepek tvnl, aljban. Sajnos az j technolgiai motor eleinte elgg kiszmthatatlan s instabil volt. Vgl jnius elejn olyan fejlesztsi stdiumba, stabilitsi fzisba jutott ami mr megfelelt az elkpzelseknek. Elkezddhetett a mvszek, tervezk, mrnkk munkja. Mivel CAlifornia trkp mg elg sok vrat magra, ezrt gy hatroztak hogy Colorado is jelents vltozsokon fog tesni. A vizulis fejlesztseken kvl egy sszerbb, valszerbb Colorado ltrehozsa volt a cl.
Lssuk miben fog vltozni Colorado:
- Az j Colorado trkp bejrhat terlete nagyjbl 1,7 szerese lesz a mostaninak. Az eredeti trkp kb. 8,2x8,2 Km. nagysg volt s ennek a terletnek a terep adottsgai miatt kb. 40-50 ngyzetkilomternyi rsze volt bejrhat. Az j trkp 10,2x10,2 mret lesz s 100% mrtkben bejrhat. A hegyek szinte mindentt bejrhatak, megmszhatak lesznek kevs kivtellel. A trkp bejrhat mrete 105 ngyzetkilomter lesz.
- A terep rszletessgi szintje 4 szeresre n, de ez elvileg az optimalizcinak ksznheten nem okoz sebessg problmkat. A terepmotor lnyegesen gyorsabb lesz mint az elz. A gyengbb gpekkel rendelkezk nagy sklban vltoztathatjk majd a teljestmnyt s FPS nyeresgre szmthatnak az j motortl.
- A terep geometria mdostsnak ksznheten a terep nyitottabbnak, termszetesebbnek, valszerbbnek fog tnni. Mivel szinte mindenhova fel lehet majd menni, gy az eredeti trkp valban csaknem ktszeresre n a bejrhat terlet mrtkt tekintve.
- A meglv, jl ismert terletek, teleplsek, helysgek megmaradnak. Itt-ott kicsit eltoldhatnak, de a jl ismert helyeket tovbbra is bejrhatjuk. Ezen fell lesznek j teleplsek, helysgek hogy kiegyenslyozottabb, sznesebb legyen a jtkmenet.
- j spawn pontok lesznek mind a jtkosok, mind pedig a megjelen trgyak, zombik szmra.
Az j megjelens, az j grafika:
Mint mr emltsre kerlt a bejrhat terlet 1,7 szeresre nveli Colorado trkpen trtn kalandozsaink lehetsgt. Alapveten ez azt jelenti, hogy rengeteg j helyszn vrja a felfedezket, tllket. Sok rgi telepls ms teleplsekkel kerl thlzattal sszektsre. Mdosulnak a Safe znk helyei, vagy krnyezetk.
Az j trkprl kaptunk egy kpet is, amit a rgi trkppel egytt mutatok be nektek, a knnyebb sszehasonlts rdekben:
(katt a kpre a nagyobb mrethez)

Az j motornak ksznheten nemcsak a trkp mrett lehetett jelentsen megnvelni, hanem a terep, a terep elemek rszletessgt, megjelenst is. Legjobb pldja ennek ha sszehasonltjuk a teleplseket sszekt thlzat, valamint az t menti szegly megjelentst:
(katt a kpre a nagyobb mrethez)

A nagyobb teleplseken kvl a terepen sztszrva tbb kisebb bvhely, rejtett helyszn tallhat ami felfedezsre vagy akr berendezsre vr. Ezeken a helyeken, bvhelyeken akr a klnok is kipthetnek maguknak vdelmi helyszneket, bzisokat. Mdosul a loot s spawn rendszer, az adott terlet sajtossgai, tpusa szerint jobban rezhetjk a loot rendszeren hogy mi az a zskmny amire nagy valsznsggel szmthatunk egy adott terleten bell. Jobban ki tudjuk szmtani, hol tallhatunk lszert, fegyvert, egyb eszkzket. Persze emiatt valsznleg a jl kiszimatolt rgi helyek is kiss mdosulni fognak, remljk kisebb mrtkben majd.
A zombik intelligencija, mozgsa is javulni fog. Errl a ksbbiekben kln hradsban fogjk a jtkosokat rtesteni.
Annak rdekben hogy a terep s a grafika megfelel legyen nagy munkt fektettek a tervezsbe. A legjobb az lett volna ha a fejlesztk szemlyesen elutazhattak volna Colorado-ba de ezt sajnos a cg anyagi lehetsgei nem teszik elrhetv. Ezrt rengeteg tjkpet, mvszi rajzot, filmet stb. elemeztek s azok alapjn igyekeztek lethen lemodellezni a Colorado-ra jellemz megjelensi mdokat. Egy nagyon hossz folyamat vette kezdett amiben elkezddtt Colorado lemodellezse aminek vgn nagyon szp s rszlet gazdag trkp kerlt megalkotsra. A folyamatrl, s az eredmnyrl nhny kp rendelkezsnkre ll:
(katt a kpre a nagyobb mrethez)

Vgezetl nhny bemutat kp a vgeredmnyrl. A magam rszrl a grafikai ltvnnyal eddig is meg voltam elgedve. Egy ilyen jtkhoz tbb volt mint elg. A fnyek, a napfelkelte, az rnykok nagyon tetszettek eddig is. A hegyek tnyleg hagytak nmi kivetnivalt, de funkcijukat ellttk gy engem nem zavar a homlyos, pixeles megjelents. Az j kpeket elnzve nem akrmilyen fejldsnek lehetnk szemtani. Remljk valban nem megy jelentsen a sebessg rovsra. A ltvny nagyon sokat fejldik. Igaz gyorsulst grnek a fejlesztk, de azrt a rgebbi gmerek tudjk, hogy a szebb ltvny, akrmit is mondjanak valsznleg nagyobb erforrsignyt is takar. Br ne legyen igazam. A fejlesztk szerint a jtk gyorsabb s szebb lesz mint most. Lssunk pr nycsikland kpet:
(katt a kpre a nagyobb mrethez)




Arra vonatkozlag, hogy pontosan mikor rkezik meg az j Colorado trkp s vele az j grafikai motor sajnos nem talltam informcit. Nem tudtam a tmval annyit foglalkozni amennyit szerettem volna a korltozott szabadidm miatt. Mennem kell mindjrt dolgozni, de szerettem volna nektek mg ma hrt adni errl a remek dologrl. Remlem tetszik sokatoknak a hrads s az rkez j tartalom. Tovbbi j jtkot s sikeres loot-ot mindenkinek !
Normen
|
Szerintem nem kell aggdni. Az j grafikval nyerni fogunk elvileg egy kis FPS-t. Br szerintem ez a jtk mr most is meglehetsen barti gpigny. 3-4 ves a gpem s ultrn simn megy 35-50 FPS-el a jtk ami azrt nem kis dolog. Inkbb azok aggdhatnak, akiknek 6-8 ves a gpk s mr akkor is gyenge kzepes, vagy gyenge volt jtkra. Nyilvn nem lehet 2013-ban gy fejleszteni egy grafikai motort, hogy a rgi, elavult technolgikra is ptsen. Ez rengeteg plussz kltsggel jrna s a jtkosok nhny %-t rinten csak. Akinek „viszonylag” korszer a gpe, DirectX 10.1 vagy 11 genercis VGA-ja van mr, annak nem kell aggdnia, k egszen biztosan nyernek a dologgal FPS-ben, a jtk lmnyrl nem is beszlve :). Egy 5-6 ves Radeon 4870 (azta mr 3 j VGA generci jelent meg) j eslyekkel indul akr a Medium-Hight belltsokra is ha van mell legalbb egy ktmagos CPU.
„ n komolyan aggdom, hogy jval ersebb gp lesz szksges az lvezhet jtkhoz az j grafikval.