Hogyan működik a játékban a bevitt sebzés:
Normen 2013.11.09. 12:40
Hogyan működik a játékban a bevitt sebzés: Készítettem egy rövid ismertetőt arról, hogy működik a játékban a különböző fegyverekkel kiosztott sebzések értékeinek módosulása. Az általam leírtak ne hivatalosak, illetve nagyrészt hivatalos forrásból származnak. Konkrét ismertetőt, leírást ezzel kapcsolatban nem találtam sehol, de remélem azért segítségetekre lesz a cikkem és esetleg tartalmaz olyan elemeket amit esetleg többen nem tudtatok, nem ismertetek eddig.
Készítettem egy rövid ismertetőt arról, hogy működik a játékban a különböző fegyverekkel kiosztott sebzések értékeinek módosulása. Az általam leírtak ne hivatalosak, illetve nagyrészt hivatalos forrásból származnak. Konkrét ismertetőt, leírást ezzel kapcsolatban nem találtam sehol, de remélem azért segítségetekre lesz a cikkem és esetleg tartalmaz olyan elemeket amit esetleg többen nem tudtatok, nem ismertetek eddig.
Mint mindenki tudja a játékban alapvetően kétféle fegyver típust tudunk megkülönböztetni. Ütő és vágó fegyvereket. amik tulajdonképpen mind ütőfegyverként funkcionálnak. Valamint a lőfegyvereket.
Az ütőfegyverek: Az ütőfegyverek sebzés értékei állandóak, nem változnak. Zombik esetében csak és kizárólag a fejre mért ütések okoznak sérülést a célponton. A testre, karokra, lábakra mért ütések teljesen haszontalanok. A fejre mért ütések az adott ütő fegyver képességeihez mérten hatásosak. Értem ez alatt hogy némely tárggyal akár 8-10 pontos találatra is szükségünk lehet )pl. Flashlight, Kandy Kane), míg más eszközökkel akár 2 ütés is elegendő lehet ha pontosan sikerül a fejet, illetve a fejzózát eltalálni (pl. Katana, Jokoto Katana, Matchete, Hatchet). Az ütőfegyverek sebzéseinek értékeit megtaláljátok az oldalon a baloldali menüben.
A lőfegyverek: A lőfegyverek hatásait rengeteg dolog befolyásolja a játékban. A legfontosabb tényezők a fegyver típusa (karabély, sörétes, maroklőfegyver, stb.), az okozott sebzés alapértéke, a lövés távolsága valamint a lőszer típusa (sörétes vagy normál lőszer). Ezen felül egy lőfegyver hatásosságát befolyásolja a lövéskor érzékelhető hátrasiklás (ez gyakorlatilag a célkereszt elmozdulásának mértéke a lövéskor), a tűzgyorsaság (lövésszám/perc), a fegyver szórása (ez a pontosság adott távolságon belül). Ezekről a tényezőkről pár szót írtam a fegyverleírásoknál is és a fontos adatokat természetesen megtaláljátok az oldalon a baloldali menüben. Zombik esetében rendszerint távolságtól, sebzés értéktől függetlenül elég egyetlen jól irányzott fejlövés a zombi elpusztításához. Bárhol másutt találjuk el a zombit, a lövésünk hatástalan maradt.
Játékosok esetben a lövésünk hatását, sebzésünk mértékét sok tényező befolyásolja. Ebből a legfontosabb alapérték a sebzésmodell módosító értéke. Ezen felül a másik legjelentősebb tényező a lőtávolság. Ha egy fegyver hatásos lőtávolságnál nagyobb távolságra adunk le lövéseket, a lőtávolság növekedésének arányában csökken az adott fegyver sebzése. Minél messzebb lövünk, annál kisebb a sebzésünk. Ez akár a teljes nulla értékig is elmehet a távolságtól függően. Egy sörétes fegyverrel a fegyver hatásos lőtávolságán belül akár egyetlen lövés is elegendő lehet az ellenfél leterítéséhez. Azonban a hatásos lőtávolság másfél, kétszeres értékénél a sebzésünk akár nulla érték is lehet. Kétszeres távolságon biztosan nem viszünk be sebzést.
A többi lőfegyvernél a fegyver teljes sebzését a hatásos lő távon belül kapjuk meg, ez általában 10 és 100 méter között változik az adott fegyverhez mérten. Erre találtok adatokat a fegyverek leírásainál. HA a hatásos lőtávolságnál messzebb lövünk akkor a bevitt sebzés csökkenni kezd. Ettől függetlenül ha elég lövésünk jut célba egy pl. 80 m. hatásos lő távval rendelkező fegyverrel is eltehetünk bárkit láb alól akár 200 méterről is. Sajnos a sebzés csökkenés,a lőtávolság arányához viszonyítva sehol nincs részletezve, így csak hozzávetőlegesen becsülhetjük meg. Tapasztalataim szerint nagyjából úgy működhet a dolog, hogy a hatásos lőtáv kétszeresén a fegyverünk sebzésének felét kapjuk, a hatásos lő táv négyszeresén a fegyver sebzésének tizenhatod részét. Azaz fordított arányban, négyzetesen csökken a sebzésünk megközelítőleg.
A sebzésmodell és annak módosulása:
Játékosok esetében az ütőfegyverek, lőfegyverek sebzésének hatásait elsősorban a sebzésmodell befolyásolja. Ez a sebzésmodell különbséget tesz a fejre, testre, lábakra és kezekre mért ütések hatásaiban. Ezeket a módosító értékeket további eszközökkel befolyásolhatjuk. Páncélok, sisakok használatával.
Bármely fegyverrel a sebzés pontos fejet ért találat után kap egy kétszeres módosító szorzót. Ha testre mért sebzést számolunk ez az értén egy egyszer szorzó (tehát a fegyver valódi alapsebzése). Ha a karokat, lábakat találjuk el akkor ez a módosító érték 50%. Tehát a bevitt sebzésünk felét kapjuk meg a célponton.
Páncélok: A játékban lehetőség van különféle testvédő páncélok viselésére. Ezek a páncélok módosíthatják a minket ért sebzés értékeket. Mivel a páncélokat a testünkön viseljük, ezért csak a testfelületet ért sebzéseket redukálják, csökkentik. A páncélok védelmi értékeit megtaláljátok a tárgy leírásában a baloldali menüben.
Nézzünk egy gyakorlati példát. A testünket ért sebzés értéke egy egyszeres szorzó befolyásolja, tehát nem módosul. Ha a lőfegyverünk pl. egy FN SCAR CQC gépkarabély sebzése 30 a hatásos lőtávon belül és van rajtunk egy Guerilla páncél ami 40%-os sebzést redukál akkor egy testre mért találat esetén a kapott sebzésünk 18 lesz. Máris jobb a helyzetünk mert a 3-4 találatot követő elhalálozás helyett, 4-5-6 találat szükségeltetik a likvidálásunkra.
Sisakok: A játékban különböző sisakokat, fejvédőket is viselhetünk. Ezek szintén módosíthatják a minket ért sebzés értékét, de természetesen csak a fejlövések esetében. A sisakok védelmi értékeit megtaláljátok az oldalon a baloldali menüben.
Maradjunk az előző példánál amikor egy FN SCAR CQC gépkarabélyból lőnek ránk. A fegyver alap sebzése 30. Fejlövés esetén ez kap egy 200%-os értéket, tehát 60 a bevitt sebzés. Gyakorlatilag két lövéssel eltesznek minket láb alól. Ha felveszünk egy K.STYLE HELMET sisakot aminek a védelmi értéke 45%, máris jobb a helyzetünk. A kapott 60 értékű sebzés helyett egy lövés esetén 33 értéket sebződünk. Tehát nem két, hanem minimum 3 lövésre lesz szükség a likvidálásunkra. Természetesen ezek az értékek a használt lőfegyver, a távolság stb. hatásaira változhatnak. Persze egy M 107 (sebzés 150), vagy AW Magnum (sebzés 180) mesterlövész puska esetén egy testre vagy fejre mért lövés kiiktat minket, bármi van rajtunk.
Remélem nem bonyolítottam túl az ismertetőt és tudtam valamit segíteni nektek. Talán magyarázatot találhattok arra, hogy miért van az, hogy mások 1-2-3 lövéssel leszednek benneteket, miközben nektek, nekünk bele kell lőni egy fél tárat az ellenfélbe mire elfekszik. Nem mindegy hogy hova lövünk, mi van rajtunk, honnan és mivel lövünk.
|